NEWSLETTER - PRACA NA E-MAIL
ZMIEŃ USTAWIENIA / WYPISZ SIĘ

Jak wybrać biuro wirtualne, by być zadowolonym ze współpracy?

Jak wybrać biuro wirtualne, by być zadowolonym ze współpracy?

Na rynku istnieje co najmniej kilkadziesiąt wirtualnych biur. Zdarza się, że w obrębie jednego miasta o klientów walczy kilka takich podmiotów. Jak wybrać wirtualne biuro, by być zadowolonym ze współpracy? Na jakie aspekty zwrócić szczególną uwagę, przeglądając oferty?

Prowadzenie firmy nie zawsze wiąże się z koniecznością wynajmu lokalu w centrum miasta. Zdarza się jednak, że przedsiębiorca decyduje się na taki krok, bo chce posiadać prestiżowy adres lub nie chce podawać prywatnego. W takiej sytuacji wysokie koszty utrzymania firmy mogą być sporym obciążeniem dla właściciela firmy. Z tego właśnie względu, by pomóc w optymalizacji kosztów prowadzenia działalności gospodarczej, powstały wirtualne biura. Ich pojawienie się w latach 90. ubiegłego wieku sprawiło, że dziś przedsiębiorcy mogą minimalizować koszty prowadzenia firmy.

Jeżeli jesteś właścicielem firmy i myślisz o nawiązaniu współpracy z wirtualnym biurem, to powinieneś wiedzieć, że jest kilka kwestii, na które musisz zwrócić szczególną uwagę, przeglądając oferty. Dzięki temu będziesz w stanie wybrać biuro oferujące szeroką ofertę usług i tym samym zyskasz najwięcej korzyści.


Czy biuro oferuje kompleksowe usługi?

Zdecydowana większość wirtualnych biur oferuje szeroki wachlarz usług. Obok możliwości wynajęcia biurka czy skorzystania z adresu biura, zainteresowani klienci mogą skorzystać z pomocy w zakresie księgowości czy obsługi prawnej. Dodatkowo część wirtualnych biur proponuje wynajem sal konferencyjnych czy możliwość skorzystania z atrakcyjnej finansowo pomocy specjalistów zajmujących się na co dzień np. reklamą.

Ponieważ dla każdego klienta kompleksowe usługi znaczą coś innego, warto sprawdzić, czy biuro oferuje te, na których zależy ci najbardziej. To pierwszy krok do tego, by współpraca z wybranym podmiotem układała się pomyślnie.


Czy biuro sprosta oczekiwaniom, gdy firma się rozwinie?

Usługi oferowane przez poszczególne wirtualne biura różnią się. Gdy firma jest niewielka, najczęściej jej właściciel ma dość skromne potrzeby. Inaczej jest wówczas, gdy przedsiębiorstwo się rozrasta. Wówczas może okazać się, że niezbędne jest przeprowadzenie szkoleń dla pracowników czy spotkań z klientami. W takiej sytuacji możliwość skorzystania z dobrze wyposażonej sali konferencyjnej zlokalizowanej w centrum miasta jest niezwykle cenne.

Przy porównywaniu ofert poszczególnych wirtualnych biur, dobrze wziąć pod uwagę zakres świadczonych przez nich usług. Nie zawsze jest on taki sam. Jako przedsiębiorca musisz zdecydować, czy wygodniej będzie ci od razu korzystać z biura o szerokim spektrum działania, czy wolisz nawiązać współpracę z mniejszym podmiotem i potem ewentualnie dokonać zmiany.

Jeżeli zamierzasz wynająć w wirtualnym biurze biurko, co zresztą jest popularnym rozwiązaniem, to – by nie marnować czasu – powinieneś sprawdzić, czy w tym samym budynku znajduje się np. siłownia lub basen. W ten sposób nie tylko zadbasz o swoje interesy, lecz także zdrowie. Większość właścicieli wirtualnych biur zwraca szczególną uwagę na tę kwestię – dodatkowe usługi czy atrakcje, z których mogą skorzystać klienci, pozwalają przyciągnąć większą ilość zainteresowanych.


Cennik, czyli ile to kosztuje?

Korzystanie z usług wirtualnego biura jest odpłatne. By wybrać mądrze, powinieneś przeanalizować wybrane oferty również pod względem opłat. Dobrze sprawdzić, czy biuro nie oferuje np. pakietów, które są tańsze przy długofalowej współpracy. Rozwiązanie takie pozwala na obniżenie kosztów prowadzenia działalności gospodarczej.

Zobacz inne porady dla pracodawców

Komentarze

(brak komentarzy)
Redakcja Praca-cieszyn.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających słowa wulgarne.

PRACA W MIASTACH
Wszelkie prawa zastrzeżone. MediaBielsko.pl © 2007-2017